Կրտսեր դպրոցի (1-3-րդ դասարաններ) մաթեմատիկայի ծրագիր
Մաթեմատիկա առարկայի նպատակներն են` սովորողի մոտ ձևավորել և զարգացնել տրամաբանական մտածողությունը, կռահելու կարողությունը, սովորեցնել ձեռք բերած գիտելիքները և կարողությունները կիրառել տարբեր գործնական խնդիրներ լուծելիս, զարգացնել սովորողի ուշադրությունը, դիտողականությունը, հիշողությունը, համբերությունը, ինքնուրույնությունը, հնարամտությունը, վստահություն ներշնչել սեփական ուժերի նկատմամբ:
Ուսումնական գործիքներ
Էլեկտրոնային գրատախտակ, պրոյեկտոր, համակարգիչ (ներբեռնված Smart Notebook ծրագրով), նոթբուք-նեթբուքեր, քանոն, մետր, ժամացույց, վայրկյանաչափ, հաշվեձողիկներ, դիդակտիկ նյութեր, համրիչներ:
Ուսումնական աշխատանքի կազմակերպում
Սովորողի ուսումնական աշխատանքը կազմակերպվում է համացանցում` էլեկտրոնային հասցեի, էլեկտրոնային օրացույցի, մեդիագրադարանի, դասարանական բլոգի, դասարանական կայքէջի միջոցով:
Ուսումնական գործունեության ձևեր
- Բանավոր համրանք և հաշիվ.
- Գրավոր աշխատանք (տվյալների գրանցում).
- Խնդիրների կազմում և լուծում.
- Դիտարկումներ, չափումներ, արդյունքների գրանցում:
Առաջին դասարան
Խնդիրներն են՝
- Նպաստել երեխայի դպրոցական կյանքին ադապտացմանը.
- Ծանոթացնել 20-ից փոքր բնական թվերի հետ, սովորեցնել դրանք գրել և կարդալ, գումարման և հանման գործողություններ կատարել.
- Թվերն օգտագործել հաշվում, համարակալում, չափում պահանջող կիրառական խնդիրներ լուծելիս և գործնական առաջադրանքներ կատարելիս.
- Գաղափար տալ երկրաչափական մարմինների և պատկերների մասին.
- Սովորեցնել օգտվել պարզ աղյուսակներից:
Թեմաներ
- Առարկաների տարածական առնչություններ (վերև-ներքև, առաջ-ետ, աջ-ձախ, բարձր-ցածր, մոտ-հեռու, ներս-դուրս, վրա-տակ).
- Առարկաների միջև առնչություններ (մեծ-փոքր, կարճ-երկար, հաստ-բարակ, նեղ-լայն).
- Առարկաների համեմատում ըստ գույնի, ձևի, նյութի, չափսի.
- Առարկաների կամ պատկերների հավաքածուների (խմբերի) կազմում ըստ ընդհանուր հատկության.
- Հավաքածուից մասի անջատում.
- Հավաքածուների համեմատում զույգեր կազմելու միջոցով (նույնքան, շատ, քիչ).
- Երկրաչափական պարզագույն պատկերներ (քառակուսի, եռանկյուն, ուղղանկյուն, շրջան, կոն).
- Տարածական-ժամանակային առնչություններ (սկզբում-հետո, շուտ-ուշ)
Առաջին տասնյակ
Միանիշ թվերը և թվանշանները:
O թիվը և թվանշանը: Զրոյի հատկությունները գումարման և հանման գործողություններում:
Թվերի հավասարությունը և անհավասարությունը: Թվերի համեմատումը և գրառումը:
10-ի սահմանում գումարում և հանում:
Գումարի և տարբերության անհայտ բաղադրիչի գտնելը:
Պարզ խնդիրներ հաշվելու, համեմատելու, գումարման և հանման վերաբերյալ:
Երկրորդ տասնյակ
Տասնյակ և միավոր:
Հաշվում տասնյակներով:
Երկրորդ տասնյակի թվերի գրառումը և համեմատումը:
20-ի սահմանում թվերի գումարումն ու հանումը:
Զույգ և կենտ թվեր:
Խնդիրներ
Պարզ խնդիրների կազմում և լուծում:
Տրամաբանական խնդիրներ:
Երկրորդ դասարան
Խնդիրներ՝
- Ուսումնասիրել 20-ից մեծ երկնիշ և եռանիշ թվերը, դրանց համեմատումը.
- Կատարել գումարման և հանման գործողությունները 1000-ի սահմանում.
- Գաղափար տալ բազմապատկման և բաժանման գործողությունների մասին.
- Շարունակել ծանոթացումը երկրաչափական մարմինների, պատկերների, մեծությունների, դրանց չափման միավորների հետ:
- Ձևավորել գիտելիքներ և կարողություններ խնդիրների և դրանց լուծման վերաբերյալ.
- Ձևավորել կոնկրետ իրավիճակներում արագ կողմնորոշվելու կարողություն:
Թեմաներ՝
Երկնիշ թվեր
Տասնավորներ և միավորներ: Երկնիշ թվի ներկայացումը կարգային գումարելիների գումարի տեսքով:
Երկնիշ թվերի գրառումը, համեմատումը, կլորացումը մինչև մոտակա տասնյակը։
Երկնիշ թվերի գումարումն ու հանումը:
Գումարման գործողության հատկությունները:
Տվյալների հավաքագրում հարցումների միջոցով:
Տվյալների ներկայացում աղյուսակների միջոցով:
Խնդիրների կազմում և լուծում: Հայտնի և անհայտ տվյալներ:
Եռանիշ թվեր
Հաշվում հարյուրյակներով:
Կլոր հարյուրյակների անվանումը և գրառումը:
Եռանիշ թվերի համեմատումը, ներկայացումը կարգային գումարելիների գումարի տեսքով:
Հազարի սահմանում թվերի գումարումն ու հանումը:
Խնդիրների լուծում: Գծապատկերների, աղյուսակների օգտագործումը խնդիրների լուծման ընթացքում:
Բազմապատկում և բաժանում
Բազմապատկման գործողությունը։
Բազմապատկման տեղափոխական և զուգորդական հատկությունները:
Բաժանման գործողության իմաստը:
10-ով և 100-ով բազմապատկում և 10-ի և 100-ի վրա բաժանում:
Կլոր թվերի բազմապատկումը և բաժանումը:
Թվային արտահայտություններում գործողությունների որոշման կարգը:
Մի քանի անգամ մեծացնելուն և փոքրացնելուն վերաբերող խնդիրներ:
Մեծություններ
Երկարություն: Երկարության չափման միավորներ. սանտիմետր, մետր, կիլոմետր:
Զանգված. կշեռք, կիլոգրամ, գրամ:
Ժամանակ. ժամացույց:
Դրամ: Ջերմաչափ: Ջերմաստիճանի որոշում:
Մեծությունների հատկություններ:
Երրորդ դասարան
Խնդիրներ՝
- Ուսումնասիրել բազմանիշ թվերը, գործողությունները դրանց հետ, գործողությունների հատկությունները և ցույց տալ կիրառության օրինակներ.
- Շարունակել ծանոթացումը երկրաչափական պատկերների, մեծությունների, դրանց չափման միավորների հետ, տվյալների, դրանց ստացման և մշակման մասին.
- Զարգացնել գիտելիքներ և կարողություններ խնդիրների և դրանց լուծման վերաբերյալ.
- Զարգացնել կոնկրետ իրավիճակներում արագ կողմնորոշվելու կարողություն.
- Զարգացնել ուսումնասիրությունների ընթացքում համակարգչային ծրագրեր օգտագործելու կարողություն:
Թեմաներ
Բազմանիշ թվեր:
Բազմանիշ թվի գրելը (թվանշաններով և տառերով) և կարդալը:
Բազմանիշ թվերի գումարումը և հանումը:
Գումարման և հանման գործողությունների հատկությունները:
Թվի ներկայացումը կարգային գումարելիների գումարի տեսքով:
Բազմանիշ թվերի բազմապատկումը միանիշ, երկնիշ, եռանիշ թվով:
Բազմապատկում 10-ով, 100-ով, 1000-ով և բաժանում 10-ի, 100-ի, 1000-ի:
Բազմանիշ թվի բաժանումը միանիշ թվի վրա:
Բազմապատկման, բաժանման գործողությունների հատկությունները:
Երկրաչափական պատկերներ:
Պարզ պատկերները երկու հավասար մասի բաժանելը:
Համաչափություն ուղղի և կետի նկատմամբ:
Շրջան: Շրջանագիծ: Բեկյալ:
Պարագիծ: Մակերես:
Մեծություններ
Երկարության միավորների միջև կապերը:
Զանգվածի միավորների միջև եղած կապերը:
Ապրանքի գին-քանակություն-արժեք փոխկապակցվածությունը:
Աղբյուրը՝ «Իմացումի հրճվանք» կրթական ծրագրի բլոգ